Category :uznqactv

first_img August 10, 2012 at 11:27 am I met Jim on Sept. 9, 1967 on registration day at Luther Seminary. We sat beneath a blue spruce tree and that began a 45-year friendship. He was my companion and confidante, traveling chum and intimate friend. He always had a fireplace going, it seemed and deemed himself “the keeper of the fire”. He was that and more. Together we poked our ways through the world, travlling each summer for 43 years. Through the Maritime Provinces of Canada to the tangos of Argentina, Jim and I had a wonderful life with Minnesota years, New York years and the New Jersey years. I loved him. By Bob WilliamsPosted Aug 8, 2012 AddThis Sharing ButtonsShare to PrintFriendlyPrintFriendlyShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitterShare to EmailEmailShare to MoreAddThis John Barton says: August 10, 2012 at 4:48 pm Such a sad loss. Jim and I were old friends for years through our involvement with Associated Church Press. As we both shared the same Taurus birth sign, we were fated to be collaborators, and collaborate we did on so many issues that confronted ACP in those days. Many were serious – such as the folding of AD Magazine – but some were just plain exciting – for example, when we persuaded the ACP board to break with tradition and hold its convention in a city where we did not have a large number of members. The Boston convention was one of the best ever!Jim was the consummate professional and diplomat and he served his various churches well.Carolyn PurdenFormer editor, Anglican Journal Curate (Associate & Priest-in-Charge) Traverse City, MI Ya no son extranjeros: Un diálogo acerca de inmigración Una conversación de Zoom June 22 @ 7 p.m. ET Comments (23) Virtual Celebration of the Jerusalem Princess Basma Center Zoom Conversation June 19 @ 12 p.m. ET August 10, 2012 at 5:05 am I met Jim at the WCC Assembly in Canberra in 1991. His family background made him look out for colleagues in Nordic Lutheran churches. We were in touch now and then also after I left my Church of Norway job. I remember him as a friendly and professional colleague. May he rest in God’s peace. Tags James Solheim, retired Episcopal News Service director, dies at 73 People Seminary of the Southwest announces appointment of two new full time faculty members Seminary of the Southwest Curate Diocese of Nebraska September 2, 2014 at 4:38 pm I, too, am saddened by the death of my brother, and as read his epitaph in the words of friends with whom I worked (Barwell and Freeman in particular), I realize we really did make a contribution and had the privilege of working with some of the greats, especially Presiding Bishop Ed Browning, Barbara Braver, and especially Jim Solheim. I remember how irritated Bishop Spong became at some of Jim’s questions. He always pressed for what was underneath, and not just what was running on the surface. I salute you, Jim. Tom McGrath says: Associate Priest for Pastoral Care New York, NY August 9, 2012 at 5:54 pm I am grateful for the life of Jim Solheim. He was a solid professional journalist who could always be relied upon to uphold the highest standards. And he was a good and generous colleague to me and many others through our work in the Associated Church Press. I learned much from Jim, not least of which was the importance of civility in discourse, a lesson much in demand today. I am saddened at his passing.Tom McGrathLoyola Press Episcopal Migration Ministries’ Virtual Prayer Vigil for World Refugee Day Facebook Live Prayer Vigil June 20 @ 7 p.m. ET Obituary, Submit a Press Release Charles Austin says: Rector Belleville, IL Rector Smithfield, NC [Episcopal News Service] Editor’s note: Memorial services will be held at Trinity Lutheran Church in Thief River Falls on Saturday, Sept. 8, at 11 a.m., and at St. Michael’s Episcopal Church in Trenton on Saturday, Sept. 22 at 10:30 a.m.James E. Solheim – the Episcopal Church’s news director in an era bookended by the election of Anglicanism’s first female bishop and the ordination of its first openly gay bishop – died August 8 after several weeks’ hospitalization. A resident of Trenton, New Jersey, Solheim was 73 and suffered respiratory failure, said his nephew, Kurt Kaisler.Of his career, Solheim said he “followed an ecumenical path, working first for the Lutherans, then the Presbyterians and the United Church of Christ.” Later, “when the Lutherans went off to Chicago to form a new church in 1988, I accepted the position as director of communications in the Episcopal Diocese of Massachusetts,” he recalled in November 2003, shortly before his retirement.“Of course I had no idea that, a few weeks after I moved to Boston, the diocese would elect Barbara Harris as the Anglican Communion’s first female bishop. The next year was a blur but it provided a dramatic introduction to the Episcopal Church.”Solheim deftly fielded the unprecedented media response to Harris’s election and ordination as bishop, the late Sonia Francis, the Episcopal Church’s executive for communication, said at the time. “He became a familiar figure to many… and played a major role in disseminating and interpreting the news generated by this international event.”Francis joined Presiding Bishop Edmond L. Browning in announcing Solheim’s appointment on April 27, 1989 as the Episcopal Church’s director of news and information. He began work in June of that year, succeeding the Rev. William Dearnaley, and soon rebranded the former Diocesan Press Service as the Episcopal News Service, assisted by then-deputy Jeffrey Penn.“I have such admiration for Jim’s professional skills as well as his friendship,” Browning said after learning of Solheim’s death.  “He was someone always willing to be helpful to colleagues on the staff.  He certainly was that to me.”Solheim served “as the principal church spokesperson and acting as a key figure in the dissemination of news to the secular and religious media — and to the communication network of the Episcopal Church,” the news service reported at the time of his appointment.Solheim supervised media relations surrounding Bishop of New Hampshire Gene Robinson’s 2003 election, confirmed by the General Convention meeting later that year in Minneapolis. By this time, Solheim’s byline had appeared on hundreds of ENS articles, many with companion photo credits, dozens of which won leading awards in national competitions. His 1999 book Diversity or Disunity: Reflections on Lambeth 1998 captured the tone and highlights of that summer’s Lambeth Conference.“Jim was a consummate professional, a journalist who was widely trusted across the church to interpret the events of the Episcopal Church in a fair and comprehensive way,” said the Rev. Canon Brian Grieves, whose tenure as the Episcopal Church’s director of peace and justice ministries closely paralleled Solheim’s own.“He made the Episcopal News Service ‘the’ source to go to for accurate information,” said Grieves. “He was also a great colleague, and I was so fortunate to travel with him on several occasions when we accompanied the presiding bishop on overseas jaunts.“I especially remember his coverage of the Palestinian-Israeli conflict,” Grieves said. “He helped the church understand the injustice of the occupation through his spot-on reporting.“His byline on a trove of stories is his legacy that will be mined for decades to come, along with the incredible photos he took that also told their own stories,” Grieves added. “Most of all I’ll miss his wit, his straight forward honesty, and his engaging insights into all manner of subjects. He was a great raconteur.”Barbara Braver, whom Solheim succeeded as communication director in the Diocese of Massachusetts, recalled first meeting him through the Associated Church Press, an organization that he served as a volunteer and past president.“Jim insisted on the importance of quotes in his reporting, which not only made for good reading, but also brought the newsmakers to life — and made them accountable for their own words,” said Braver, who retired in 2006 after 18 years as communication assistant in the Presiding Bishop’s Office, serving both Browning and his successor, Frank T. Griswold III.“Jim had opinions, most assuredly, but was never a partisan, holding himself to a high standard of fairness, clarity and impartiality,” she added. “His work was greatly respected by his colleagues in a broad ecumenical network of journalists worldwide, who valued as well his good humor and his friendship.”Griswold recalled how Solheim, “in the midst of highly charged and emotional issues, always managed to remain focused and objective in his reporting. These were important gifts to the church, and signs of his own integrity both as a person and a communicator. He was also immensely wise and able to take a long view of things and, when appropriate, able to view ecclesial goings-on with a sense of humor. Jim was a valued friend and colleague: may he rest in peace and rise in glory.”Jerry Hames, editor of the church’s official newspaper Episcopal Life, formerly The Episcopalian, from 1990-2007, said that he “prized the opportunity to work alongside Jim” whom he described as “a professional in every way, dealing skillfully with the secular media, responding quickly to and interpreting accurately — often under difficult circumstances — the many complex issues that confronted the church over the years he served as its news director.”Solheim was “highly regarded, not only by communicators within the Episcopal Church, but also by his colleagues in ecumenical circles and the secular media,” said Hames. “He was often the first point of contact for religion writers of such publications as Time magazine and the New York Times when they needed background or an official comment for an article.“I know I speak for many others whose publications also benefited from his direction and leadership of the news service, his personal support for our work and the integrity by which he carried out his responsibilities.”President of the House of Deputies Gay Jennings said that Solheim “was a great journalist and an even better human being. He will be deeply missed by many in the Episcopal Church and beyond. May he go from strength to strength in the life of perfect service.”Bonnie Anderson, former House of Deputies president, said: “Jim contributed his many skills and gifts to the work of God’s church and was a strong, creative and professional advocate for journalistic excellence and truth-telling. He could always be counted on to brief Executive Council accurately and report with the same sense of clarity and fairness.”In Massachusetts, Solheim served as editor of the diocesan paper, Episcopal Times, in addition to his work as communication director under the administration of then-Bishop David E. Johnson.Solheim brought to this diocesan work wide experience in religious journalism. He was the founding editor and designer of Event, a monthly magazine dealing with social issues (1968-74); associate editor of A.D. Magazine (1977-83); editor of World Encounter (1984-88), and associate director of interpretation for the world mission office of the Lutheran Church in America. He was, starting in 1983, editor of Grapevine, the monthly newsletter of the Joint Strategy and Action Committee (JSAC), a coalition of the national mission agencies of 14 Protestant churches.Born May 16, 1939 in Thief River Falls, Minnesota, Solheim was a graduate of St. Olaf College in Northfield, and held graduate degrees from Luther Seminary in St. Paul, Minnesota, and Columbia University in New York.Jim is survived by his mother, Verna Solheim Kaisler of Thief River Falls, Minnesota; brothers Ron Solheim of Fergus Falls, Minnesota, and Rod Kaisler, Eagle, Indiana; sisters Jill Kaisler Kezar of Thief River Falls, Minnesota, and Ardeth Kaisler Lewon of Surprize, Arizona; and three nieces and six nephews and their families.Memorial services in New Jersey and Minnesota will be private. A remembrance will be offered by the Episcopal Communicators at its 2013 conference in San Diego.— Robert Williams is canon for community relations in the Diocese of Los Angeles. In 2004 he succeeded Solheim as director of the Episcopal News Service. Cynthia Astle says: August 9, 2012 at 10:33 pm I’m shocked and saddened at the news of Jim Solheim’s passing. Aside from all the other accolades listed here, Jim once gave me a charming lesson in how to pack for the road. He was a shining light of religion journalism and his contributions are countless. We have lost a genuine exemplar of both faith and vocation. Rest in peace, and may light perpetual shine upon you, Jim. Join the Episcopal Diocese of Texas in Celebrating the Pauli Murray Feast Online Worship Service June 27 Episcopal Charities of the Diocese of New York Hires Reverend Kevin W. VanHook, II as Executive Director Episcopal Charities of the Diocese of New York Oeivind Oestang says: Associate Rector Columbus, GA Christopher Bugbee says: Cathedral Dean Boise, ID David Harris says: Bruce Campbell says: Episcopal Church releases new prayer book translations into Spanish and French, solicits feedback Episcopal Church Office of Public Affairs August 9, 2012 at 10:47 am What a terrible shock. Jim without question lived the well-lived life. The highest praise I can give him is that he was the consummate teacher: he taught not by intent but by generously displaying his learning. Everyone who worked with Jim learned from him, not only from his professionalism but from his heart. Plus, he could whip you on a golf course and smile and make you feel good about it. Via con Dios, brother. An Evening with Aliya Cycon Playing the Oud Lancaster, PA (and streaming online) July 3 @ 7 p.m. ET Horace Beasley says: Rector/Priest in Charge (PT) Lisbon, ME August 10, 2012 at 10:54 pm I knew Jim from “all sides.” We worked together in Lutheran communications and when I was a reporter for secular newspapers, he was one of those honest, reliable communicators who knew what reporters wanted and how to get it to us. He cared about the Church, he cared about honest communications and he cared about the people around him. He was a blessing. I am sad to hear of his death. When I think of people in church communications who “got it right,” he is always on the list.Charles Austinformer director of News, Lutheran Church in AmericaFormer reporter, The New York Times, Religion News Service, The Record, Hearst News Service. TryTank Experimental Lab and York St. John University of England Launch Survey to Study the Impact of Covid-19 on the Episcopal Church TryTank Experimental Lab Missioner for Disaster Resilience Sacramento, CA August 10, 2012 at 12:51 am God Bless you Jim. You were a consummate journalist, but even more a wonderful human being. God smiled upon us through you. And we return the favor. Blessings brother. See you on the other side. Rector Pittsburgh, PA August 10, 2012 at 1:09 pm I first encountered Jim Solheim at the 2003 Minneapolis General Convention when I was a reporter for Canada’s Anglican Journal. I was so impressed – he was a real pro, knew what journalists needed and was absolutely trustworthy. I thought the Episcopal Church was fortunate to have a person who could be both an articulate, eloquent spokesperson AND edit a journalistically-solid news service. He was just a great guy. Jim, you are already missed.Solange De Santis(former editor, Episcopal Life) August 12, 2012 at 5:46 pm Gone much too quickly. Was there a deadline the rest of us didn’t know about? I enjoyed meeting up with Jim in several world ports — the back streets of Santiago de Compostela for the Faith and Order conference, Canberra, Australia and Geneva often. He was a tremendous help in covering the Episcopal “heresy” trial in Wilmington, Delaware for this fellow Minnesotan, and a Catholic to boot.Whether I was free-lancing an article for the National Catholic Reporter, the United Methodist Reporter, United Church Observer or whatever, Jim could be counted on to summarize the issues cogently and bring me up to speed on the conference, meeting or controversy we were presently huddled around. May St. Peter smile for Jim’s lens and dish out a good quote too. Rector Washington, DC In-person Retreat: Thanksgiving Trinity Retreat Center (West Cornwall, CT) Nov. 24-28 Bishop Diocesan Springfield, IL August 9, 2012 at 2:33 pm Jim managed to be both old school and young at heart; his antic spirit and consummate professionalism inevitably linked in one integrated personality that never failed to raise the spirits of those privileged to call him colleague.May his memory be for a blessing.Chris Press Release Service Featured Events Canon for Family Ministry Jackson, MS The Rev. Stephen R. Weston says: Patricia Lefevere says: Virtual Episcopal Latino Ministry Competency Course Online Course Aug. 9-13 Rev. Richard Foster says: Inaugural Diocesan Feast Day Celebrating Juneteenth San Francisco, CA (and livestream) June 19 @ 2 p.m. PT Rector and Chaplain Eugene, OR Chris Glaser says: Mark A. Staples says: Priest-in-Charge Lebanon, OH August 9, 2012 at 6:09 pm I never met James Solheim, but must have read much of his ENS work. May he walk in the Glory and Light of God’s peace and his family and friends be consoled in their loss. Youth Minister Lorton, VA Rector Knoxville, TN Len Freeman says: Rector Tampa, FL John Freed says: Rector Shreveport, LA Assistant/Associate Rector Morristown, NJ August 8, 2012 at 11:33 pm I had the privilege of working with Jim on several occasions, most notably Lambeth 1998. He was indeed a pro. More importantly, he was a fine person and a great friend. I learned so much from him and he was always encouraging about my work. His own skills as a writer, communicator and photographer were amazing. Jim was as fine a friend as one could ever find. I shall miss him deeply.David HarrisPresident, ENI, GenevaPublisher, Presbyterian Record, Toronto Remember Holy Land Christians on Jerusalem Sunday, June 20 American Friends of the Episcopal Diocese of Jerusalem This Summer’s Anti-Racism Training Online Course (Diocese of New Jersey) June 18-July 16 August 22, 2012 at 10:46 am Jim’s death grieves me deeply! He interviewed me for an article that never appeared in A.D. magazine, given the politics of the Presbyterian Church at the time, but we always made it a point to have a dinner together at every subsequent General Assembly and compare notes. His sense of humor and great choice of restaurants made such church gatherings more bearable. I thank God for his life, his writings, his laughter, and his way of cheering you up with his smile. August 9, 2012 at 7:16 pm I can’t remember a time in my professional life when I did not know Jim. He was present at most meetings of the National Council of Churches Communication Commission and its news and information committee. Some of the news stories he managed at the EC were above average in controversy and he handled each media inquiry with graciousness and honesty. One year he gave a workshop at the NCC on how to handle “bad news,” and he mentored all us commmunicators. I last saw Jim at breakfast in Zabar’s just before he retired and enjoyed joining him in humorous reminiscences about long forgotten ecumenical headlines. I will miss him terribly. Herb Gunn says: December 7, 2012 at 4:49 pm Just now learning about this. I was privileged to meet Jim in 1998 and was always impressed with his professionalism and high standards. A good man, he will be missed. New Berrigan Book With Episcopal Roots Cascade Books Assistant/Associate Priest Scottsdale, AZ August 10, 2012 at 12:17 pm Jim Solheim, Friend.What a shock to hear this sad, sad news, but bearable and prayerfully received with so many comments from so many people who loved and were befriended by Jim.There was a time when Episcopal News Service broke from the church-pablum that passed as religious news and marketing. Count many among those who learned the difference, then tried to make a difference their own diocesan worlds. Thank you Jim Solheim, friend, teacher and mentor. You are missed and mourned!Herb GunnSent from my iPhone Assistant/Associate Rector Washington, DC The Church Pension Fund Invests $20 Million in Impact Investment Fund Designed to Preserve Workforce Housing Communities Nationwide Church Pension Group August 11, 2012 at 8:18 am It is not possible to express the role of Jim Solheim in my life. As others have eloquently expressed, he was a good friend. Whether in Philadelphia, Boston or Trenton, Jim was the consummate host. His home was a place of warmth, (you could always find a log on the fire), lively social engagement among his many friends and ample food and drink. Likewise he was a consummate traveler. We spent two wonderful summers exploring the great cities of Italy and the art. music and history found there. He liked to comb the back streets of those cities in search of local and/or regional dishes that would curl your toes and make your hair stand on end. Another summer was spent tearing across the Canadian Maritimes. What fun we had. With Jim’s death there’s a hole in the universe, Yet, I give thanks for his presence in my life and the joy that came from knowing him as a friend. Mike Barwell says: Rector Hopkinsville, KY August 9, 2012 at 5:25 pm Sad news about such a vibrant and talented man. And brave, too, even in the ranks of heaven, for to quote the old Norwegian funeral blessing…“Lo, there do I see my sisters and my brothers.I see the line of my people back to the beginning.They do call to me to take my place in the halls of Valhallawhere the brave may live forever.” Carolyn Purden says: August 9, 2012 at 7:15 pm Jim and I go back to the days when he edited World Encounter magazine and I was features editor for The Lutheran. He was a dearest friend and colleague. Thankfully we renewed our friendship briefly this spring when we served as judges for this year’s Wilbur Awards for articles on religious topics produced by secular periodicals. We promised to remain in touch, but at least we had that time. Jim was a fussy editor and writer in the very best sense. He truly was one of my closest colleagues at that time. And he had a uniquely dry wit. Rector Collierville, TN Submit an Event Listing Associate Rector for Family Ministries Anchorage, AK August 9, 2012 at 8:19 pm Jim was a wonderful colleague, good friend, superb news writer and photographer, great traveler.I will miss him. Rector Albany, NY The Church Investment Group Commends the Taskforce on the Theology of Money on its report, The Theology of Money and Investing as Doing Theology Church Investment Group Philip E. Jenks says: Ian T. Douglas says: Comments are closed. Submit a Job Listing August 11, 2012 at 11:33 am Jim was a dear friend, an incredible professional, and a deeply faithful brother in Christ. He will be sorely missed. Course Director Jerusalem, Israel Family Ministry Coordinator Baton Rouge, LA Director of Music Morristown, NJ Rector Bath, NC Rector Martinsville, VA Priest Associate or Director of Adult Ministries Greenville, SC Rector (FT or PT) Indian River, MI Solange De Santis says: An Evening with Presiding Bishop Curry and Iconographer Kelly Latimore Episcopal Migration Ministries via Zoom June 23 @ 6 p.m. ET Director of Administration & Finance Atlanta, GA Mary Lynn Hendrickson says: Featured Jobs & Callslast_img read more

first_img“Usted proporciona las imágenes. Yo proporcionaré la guerra”. El editor William Randolph Hearst en 1898, preparando las bases para la guerra de Estados Unidos contra España y la invasión de Cuba.El ataque de la administración Trump contra la fuerza aérea siria fue dirigido primero a Rusia, así como al gobierno de Bashar al-Assad. China y la República Popular Democrática de Corea fueron objetos secundarios del ataque.El ataque de armas químicas en Siria, suponiendo que no estaba totalmente escenificado por los enemigos del gobierno de Damasco, tenía por objeto forzar al presidente Donald Trump a desviar su orientación política de reconciliación con Rusia– y mantener la presión militar centrada en su objetivo a largo plazo, el derrocar al gobierno de Assad. Washington no sólo quiere derrocar a Assad, sino que también pretende poner un gobierno complaciente en Damasco que expulse por completo a los rusos de Siria y el Mediterráneo.El ataque militar imperialista de Estados Unidos ocurrió cinco días después de que la embajadora de Trump en la ONU, Nikki Haley, dijera: “La política diplomática de Estados Unidos sobre Siria por ahora ya no se centra en hacer abandonar el poder al presidente del país, Bashar al-Assad”. (Reuters, 30 de marzo) La publicidad en torno al supuesto ataque con armas químicas fue diseñada para revertir esta política de Trump.Cargos sin evidenciaLas acusaciones en contra del gobierno de Assad han sido unánimes y tempestuosas en los medios de comunicación capitalistas, el Congreso y los militares. Todo esto ha sucedido a pesar de que no hubo ni un atisbo de investigación ni un elemento de prueba convincente de que Damasco tuviera algún papel en el supuesto ataque. El gobierno sirio ha negado categóricamente los cargos, pero sus negativas no han recibido publicidad en los medios capitalistas.En total, esto es lo que es cierto: el gobierno sirio no tenía ninguna razón para llevar a cabo tal ataque. Ha estado ganando la guerra sin usar armas químicas y no tiene el menor motivo de todas las partes implicadas para llevar a cabo ese ataque. Los ataques perjudicaron al gobierno sirio y ayudaron a los imperialistas y sus grupos de clientes reaccionarios dentro de Siria.En cualquier investigación criminal lo primero que se busca es el motivo, los medios y la oportunidad de llevar a cabo el crimen. Las partes con los motivos, los medios y la oportunidad para hacer tal cosa son el gobierno de los Estados Unidos y los reaccionarios en Siria que están perdiendo la guerra. Los de este último grupo han intentado sin éxito derrocar a Assad y tratar de atraer al gobierno de Estados Unidos a la lucha militar.Los neoconservadores del New York Times en el caso de SiriaEl New York Times lideró la acusación acusando instantáneamente al gobierno de Assad. El Times asignó a dos de sus propagandistas anti-Siria más comprometidos para cubrir la historia – Michael Gordon y Anne Barnard.Gordon fue coautor con Judith Miller de los artículos de Times que promovieron la idea de que Irak tenía armas de destrucción masiva al fraguarse la invasión EUA-Britania en el 2003. Miller finalmente perdió su trabajo por mentir sobre la existencia de estas armas en Irak. George W. Bush usó estas aserciones para reforzar el pretexto de la invasión. Barnard escribe como publicista para los grupos reaccionarios sirios.El escritor progresista y fundador de consortiumnews.com, Robert Parry, explicó el 5 de abril: “Gordon durante años, ha estado en las primeras líneas de las estrategias de los neoconservadores para los ‘cambios de régimen’. Es coautor de la infame historia de tubos de aluminio del Times del 8 de septiembre de 2002, que dependía de fuentes del gobierno estadounidense y desertores iraquíes para asustar a los estadounidenses con imágenes de ‘nubes tipo hongo’ [de explosión nuclear] si no apoyaban la invasión del presidente George W. Bush contra Irak”.Resultó que los tubos de aluminio estaban destinados a las armas convencionales.Seymour Hersh, reportero investigador que expuso la masacre de 1968 en My Lai en Vietnam, informó en 2015: “En la primavera del 2013, la inteligencia estadounidense se enteró que el gobierno turco, a través de elementos del MIT, su agencia de inteligencia nacional y la Gendarmería, una organización militarizada de aplicación de la ley, trabajaba directamente con al-Nusra y sus aliados para desarrollar una capacidad de guerra química”.Hersh continuó: “La Agencia de Inteligencia de Defensa (DIA) y otros agentes de inteligencia han informado a nuestros altos oficiales de que el sarín fue suministrado a través de Turquía, que sólo pudo haber llegado allí con el apoyo de Turquía. Los turcos también proporcionaron la capacitación para producir el sarín y manejarlo”. (reportado por Robert Parry, consortiumnews.com, 16 de septiembre de 2015)Tras el ataque de gas químico en 2013, el Times informó que los expertos siguieron el camino de los misiles que transportaban el gas, y trazaron su origen a Damasco. Más tarde resultó que los misiles tenían un alcance que no podría haberlos lanzado desde Damasco. La distancia real era la distancia desde el territorio controlado por los rebeldes. (Consortiumnews.com, 29 de diciembre de 2013, vinculado al artículo de Times)Objetivo de la clase dominante: Forzar Trump oponerse a Rusia, AssadIncluso durante la campaña electoral estadounidense y desde que Trump ganó, el Pentágono y la clase dominante en general han intentado socavar el intento de la administración Trump de cambiar la política exterior estadounidense hacia una mayor cooperación con el presidente ruso Vladimir Putin. Las imágenes horrendas del presunto ataque químico en Siria fueron calculadas para encajonar a Trump y no dejarle otra alternativa que atacar al gobierno sirio.Los tambores de guerra contra Siria llegaron implacablemente de casi todos los cuarteles de la clase gobernante, desde moderados del Partido Demócrata hasta reaccionarios republicanos. Trump, que ha sido el blanco de ataques, de ridículo y de bromas en los medios de comunicación corporativos, fue momentáneamente catapultado desde el estatus de bufón torpe a la posición de líder decisivo. Esta alabanza, sin embargo, es sólo temporera. Los militares y sus portavoces en el Congreso, como los senadores John McCain y Lindsey Graham, están presionando a Trump a ir más allá y explicar lo que sigue.Militarización del Consejo de Seguridad NacionalEn toda la celebración sobre la repentina demostración de liderazgo de Trump, lo que se omite es que él ha militarizado la cúpula del gobierno. Él recibió muchos elogios cuando expulsó a Stephen Bannon del comité más poderoso del gobierno, el Comité de Directores del Consejo de Seguridad Nacional.Bannon es un ultra-extremista de derecha con una visión apocalíptica de la guerra en Asia y está contundentemente opuesto a la civilización islámica. Pero los aplausos por el retiro de Bannon han ahogado alguna respuesta al cambio en el Comité de Directores. Ahora hay cuatro generales en el consejo – y son extremistas con armas.Bajo Trump, el principal cuerpo de política exterior del gobierno capitalista ha pasado de tener la fachada de un gobierno civil, a un abierto control militar de la política exterior. El ataque a Siria debe ser visto en esa luz.El secretario de defensa de Trump es James “Mad Dog” (perro rabioso) Mattis, un ex general de Marina. Mattis supervisó las operaciones de Oriente Medio como jefe del Comando Central hasta su jubilación en 2013. Entre las muchas citas coloridas de Mattis está: “Sea cortés, sea profesional, pero tenga un plan para matar a todos los que vaya conociendo”.Mattis se opuso al acuerdo del presidente Barack Obama con Irán. Él dirigió el ataque a Fallujah en 2004, que destruyó esta ciudad iraquí de 300.000 personas. Ese ataque utilizó municiones venenosas y radioactivas de uranio empobrecido y causó masivas bajas civiles. Sus tropas masacraron a 24 civiles en la ciudad de Haditha en 2005. (democracynow.org, 26 de enero de 2012) Mattis rehusó disculparse. Ha sido un verdadero extremista militar.El jefe del Departamento de Seguridad Nacional es el marino jubilado John Kelly, un halcón de seguridad fronterizo que estaba a cargo de las operaciones del Caribe y Sudamérica como jefe del Comando Sur de los Estados Unidos. Se opuso a los planes de Obama de cerrar la prisión de Guantánamo y ha alimentado los temores levantando el espectro de que terroristas ingresan al país a través de la frontera entre Estados Unidos y México.El consejero de seguridad nacional de Trump es el teniente general H.R. McMaster, que sigue en servicio activo y es un ex comandante de tanques en Irak y Afganistán. McMaster reemplazó al General Michael Flynn cuando Flynn fue derrocado. McMaster desempeñó un papel clave en expulsar a Bannon del Comité de Directores del CSN. Los militares destituyeron a Bannon, el ideólogo ultra-derechista, para evitar que interfiriera o escuchara sus planes.También en el comité está el Teniente General de Marina Joseph Dunford, presidente del Estado Mayor Conjunto. Fue comandante durante la invasión de Irak en 2003 y comandante de las fuerzas de la OTAN en Afganistán en 2013. Dijo al Comité de Servicios Armados del Senado en 2015 que Rusia es la “mayor amenaza para los intereses de Estados Unidos”. (Washington Post, 9 de julio de 2015).Los militares estadounidenses planean tener un enfoque amplio que incluya a Rusia, China, la RPDC, Siria, Irán, Yemen, Somalia y Libia. Especialmente se esfuerzan por mantener la hostilidad contra Rusia ahora porque a Washington le interesa Ucrania y está indignado de que los rusos se movieron rápidamente para frustrar una total toma imperialista de ese país. El Pentágono le da un firme respaldo al régimen fascista en Kiev y planea alimentarlo con armas más poderosas. Todo esto está vinculado a su campaña anti rusa.Washington a Putin: Somos el jefeEl año pasado y a principios de este año, un grupo de trabajo conjunto ruso, turco e iraní debatió cuestiones sobre una solución política para el conflicto sirio en conversaciones en Astana, Kazajstán. (Reuters, 16 de febrero) Estados Unidos no participó en las conversaciones.Washington y el ejército EUA rechazan la participación política del gobierno ruso en la solución de la cuestión siria. Los ataques aéreos estadounidenses en la base aérea de Siria tenían la función de mostrar a Putin quien es el jefe de la región.El mismo escenario se puso en marcha en 2016 cuando el entonces Secretario de Estado John Kerry se entrevistó con el Ministro de Relaciones Exteriores de Rusia, Serguéi Lavrov, para trabajar en una coordinación militar y conversaciones de paz sobre Siria. Después de una maratónica sesión de negociación el 8 de septiembre, Kerry calificó el acuerdo de “un potencial punto de inflexión” en el conflicto, si se implementa. (CNBC, 9 de septiembre de 2016)Sin embargo, apenas una semana después del anuncio de Kerry, el New York Times informó el 17 de septiembre: “Estados Unidos reconoció el sábado [17 de sept.] que sus aviones de combate habían llevado a cabo un ataque aéreo en Siria que resultó en la muerte de tropas del gobierno sirio. Funcionarios militares estadounidenses dijeron que los pilotos en el ataque, en la provincia oriental de Deir al-Zour, creían que estaban dirigiéndolos contra el Estado Islámico”.El artículo decía que “el ministerio de Defensa de Rusia dijo que el ataque de EUA había matado a 62 soldados sirios y había herido a 100 más”. Este ataque rompió las conversaciones y toda posibilidad de elaborar un plan de paz.RPDC y China también objetos del bombardeo contra Siria El ejército se apresuró a atacar a Siria con el fin de entregar una significativa bofetada diplomática a la República Popular China en el mismo momento en que el presidente chino Xi Jinping se reunía con Trump en su Casa Blanca de la Florida. Trump no le habló del ataque hasta que terminó la reunión.El ataque también pretendía amenazar a la República Popular Democrática de Corea.Para dar seguimiento al ataque en Siria, el Pentágono está enviando un portaaviones con fuerza de ataque hacia aguas coreanas. El portaaviones Carl Vinson, acompañado de misiles y fragatas, está navegando allí desde Singapur para llegar a tiempo para el 105 aniversario del histórico líder comunista coreano Kim Il Sung. El 15 de abril es celebrado en la RPDC como “el día del sol”.Trump le ha dado a los militares una correa larga. Él está fomentando los planes de venganza de los militares contra la RPDC, que derrotó a la fuerza invasora estadounidense en la Guerra de Corea. El ejército estadounidense nunca se ha repuesto de esta pérdida.El gobierno de Trump ha dejado que el Pentágono envíe más tropas a Siria, bombardee a un gran número de civiles en Mosul y aumente los ataques de aviones no tripulados en Yemen y Somalia, todo sin que la Casa Blanca firme estas operaciones. Ha habido una gran escalada en la matanza de civiles por los militares estadounidenses en virtud de estas nuevas normas.Al militarizar el gobierno, Trump ha dado más prioridad a la batalla perdida del Pentágono y del imperialismo estadounidense de superar la disminución de la posición de Washington en el mundo. La verdadera consigna de la política exterior de Trump es: “Hacer que el imperio militar de EUA vuelva a ser grande”. Pero este bufón autoritario, racista, misógino y prejuiciado no tiene otro talento que fanfarronear dando órdenes. No puede ver que este peligroso curso sólo puede terminar en un desastre para el imperialismo estadounidense.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

first_imgLebanonPalestinians reject U.S.-Israeli ruleWorldwide protests by Palestinians and those in solidarity with Palestine gave a strong answer to the Trump administration’s provocation that it would move the U.S. Embassy to Jerusalem and drop all pretense of being an “honest broker” between Israel and Palestine. Around the world the people picked up the challenge hurled by the hated U.S. president.In Palestine itself, including the West Bank, Gaza and within the Israeli state’s pre-1967 borders, Palestinians challenged the repressive Israeli authorities, clashing with police and military. In Beirut, Lebanon, police erected a two-mile circle of barricades and barbed wire and then employed tear gas and water cannon to block people from reaching the U.S. Embassy. In the far-away Indonesian capital of Jakarta, 10,000 people besieged the embassy there.On the same Dec. 9-10 weekend, in Turkey’s major city, Istanbul, thousands of demonstrators took the streets two days in a row. Al-Jazeera of Dec. 11 quoted demonstrator Ananda Sereka: “I feel like I should defend Palestine because I don’t know any other way to defend them. … This is the least I can do.”Al-Jazeera also reported demonstrations in Rabat, Morocco, where protesters “yelled slurs against Trump and carried banners saying Jerusalem belonged to Palestine.” In Srinagar, Kashmir, a city of 1.1 million people, residents closed their shops and stayed home in protest. In Karachi, Pakistan, “hundreds of protesters marched towards the U.S. Consulate” before riot police turned them back.Three thousand gathered in Dhaka, Bangladesh, while other protests took place in Cairo, Egypt; Tehran, Iran; and Kuala Lumpur, capital of Malaysia. There, thousands gathered before the U.S. Embassy, including Palestinians from the diaspora and Malaysians of all origins.Solidarity actions also took place in the imperialist countries: in London, Brussels, Paris, Rome and Berlin in Western Europe, in Canada and in cities all over the United States.In Beirut, along with the siege at the U.S. Embassy, the Hezbollah organization held a rally of thousands in the city’s southern suburbs to mobilize its supporters against the U.S. move. In 2006, Hezbollah had stunned the world by holding off an Israeli invasion of Lebanon.Hezbollah leader Hassan Nasrallah called Trump’s decision yet another aggression against the Palestinian cause. He said his group and its allies would renew their focus on the Palestinian cause after the victories in Syria and elsewhere, and called for a united front “in the field.” He said he hoped the “foolish decision” meant the “beginning of the end” of Israel. (AFP, Dec. 11)FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

first_imgCasteel, Camberato and Mansfield’s full report, including tables and photos, is available for free download at https://www.agry.purdue.edu/ext/soilfertility/news/carryovernitrogenwheat.pdf Virginia Tech University and the University of Kentucky provide guidelines to growers for sampling wheat at growth stage Feekes 5 and adjusting the fertilization rate based on the tissue nitrogen concentration.”Sampling wheat at the proper growth stage is important because the tissue concentration changes rapidly with growth during this time period,” Casteel said. “The only guidelines for adjusting nitrogen fertilization are at Feekes 5, which is an ideal time to fertilize from crop production and nitrogen efficiency standpoints. Unfortunately, this timing is risky in wet soils and is later than when many fertilize wheat.” Facebook Twitter Soil sampling and lab analysis are the most accurate way to estimate the amount of nitrogen left behind. But because deep soil sampling is labor-intensive, the more common approach to adjusting nitrogen fertilizer rates has been to use young wheat plants as an indicator of soil nitrogen supply instead of sampling soils directly, Casteel said. Facebook Twitter In a more normal year, Indiana wheat growers don’t have to consider leftover nitrogen because winter and spring precipitation removes it from the crop root zone, Camberato said. “Most of the nitrogen remaining in the soil at the end of the season is a highly leachable form of nitrate,” he said. “Nitrate is repelled by soil particles, so it moves downward with water. Indiana typically receives 18 to 24 inches of rainfall between October and April, which is sufficient to remove most of the nitrate from the root zone of the state’s soils.” This year, parts of Indiana have received less rainfall than that – especially in the northeastern and northwestern parts of the state, where rain has ranged from 10 to 20 inches. Nitrogen carryover potential is much higher in these regions than in southern Indiana. Post-Drought Nitrogen Carryover Could Benefit Wheat Growers By Gary Truitt – Mar 4, 2013 Home News Feed Post-Drought Nitrogen Carryover Could Benefit Wheat Growers Soil nitrogen left behind by Indiana’s drought-stricken 2012 corn crop could mean that the state’s wheat growers might be able to apply less fertilizer this spring, a group of Purdue Extension agronomists say. Corn plants stressed by extreme heat and too little water yielded less grain and left more nitrogen in soils than in normal years. Wheat has potential to scavenge the nutrient more so than a subsequent corn crop. In their new publication, Carryover Nitrogen – Potential Impact on Wheat Fertilization, Shaun Casteel, Jim Camberato and Chuck Mansfield discuss the topic and why it’s good news for wheat growers who might not have to buy as much fertilizer. “Spring fertilization rates necessary to optimize yield may be lower than what is needed following normal corn crops,” Casteel said. “Wheat planted in the fall has an advantage in that it will accumulate some nitrogen prior to dormancy. Wheat’s primary advantage is the established root system that can take up nitrogen in the early spring before corn is even planted.” SHARE SHARE Previous articleSeed Consultant 3/4/2013 Evening Comment with Gary WilhemyNext articleAmy Cornell named ISDA’s Director of Policy and Regulatory Affairs Gary Truittlast_img read more

first_imgWelcome TCU Class of 2025 + posts published December 6, 2018 World Oceans Day shines spotlight on marine plastic pollution Linkedin ReddIt Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ Review: ‘Velvet Buzzsaw’ has a striking visual style but fails to excite or enthrall Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ Review: ‘First Reformed’ beautifully wrestles with faith and sacrifice Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ Review: ‘Alita: Battle Angel’ tells a meandering story with stunning visuals, anime action Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/center_img Twitter printFailed to fetch Error: URL to the PDF file must be on exactly the same domain as the current web page. Click here for more infoVolume 117, Issue 15: Congratulations Fall GraduatesAlso: How Washington D.C. will be different after the 2018 elections, catch up with alumni about life after college and the best places for friends and family to go while in DFW. TV Review: Netflix’s new show doesn’t lecture viewers about sex Previous articleTips on offering servings of politics and opinions at the holiday tableNext articleStudents and faculty offer winter health advice Richard Edgemon RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Facebook Twitter ReddIt TCU places second in the National Student Advertising Competition, the highest in school history Linkedin Facebook Richard Edgemon last_img read more

first_imgTCU 360 Staff Twitter Facebook print8-26 Show from TCU Student Media on Vimeo. This week on TCU News Now: Hurricane Laura approaches the Gulf Coast; TCU releases a new COVID-19 dashboard to track cases; and an update on Fort Worth’s mask ordinance. TCU 360 Staffhttps://www.tcu360.com/author/tcu-360-staff/ Sustainability is the new green: Fashion companies work towards environmentally-conscious practices TCU News Now 4/28/2021 ReddIt TCU 360 is an official, student-produced product of the School of Journalism at Texas Christian University. ReddIt + posts TCU 360 Staffhttps://www.tcu360.com/author/tcu-360-staff/ 2021 NFL Mock Draft (Part 1) Special Behind the runway: One TCU student’s experiences at Fashion Weekcenter_img TCU 360 Staffhttps://www.tcu360.com/author/tcu-360-staff/ TCU 360 Staffhttps://www.tcu360.com/author/tcu-360-staff/ Twitter Return of the disco: Latest fashion trends mirror the 1970s Linkedin Facebook Fort Worth’s first community fridge program helps serve vulnerable neighborhoods Previous articleSGA Vice Presidential DebateNext articleRace and Reconciliation Initiative to research racism at TCU TCU 360 Staff RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Linkedin Broadcast and ShowsMultimediaNews NowVideoTCU News Now 8/26/20By TCU 360 Staff – August 26, 2020 1411 Pantone: Color of the year 2020last_img read more

first_img04.01.2013- Netizen begins serving two-year jail term, journalist freedReporters Without Borders has learned that Sayeed Haeri, a netizen and member of the Human Rights Reporters Committee, was arrested on 12 December after responding to a summons to Tehran’s Evin prison and has begun serving a two-year jail sentence on a charge of anti-government propaganda. Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 ——–Press freedom violations recounted in real time (January-July 2010) News – Hossein Yaghchi, a journalist with the weekly Aseman, freed on 20 February- Keyvan Mehregan, a contributor to various reformist newspapers, freed on 23 February- Emily Amrai and Nargus Jodaki of the newspaper Arman, freed on 25 February- Akbar Montajabi of the weekly Aseman and Rihaneh Tabtabai of the newspaper Bahar, freed on 26 February – Milad Fadai Asl of the news agency ILNA and Porya Alami of the daily Shargh, freed on 27 February.There were released on bail, which in most cases was set at 200 million toman (about 250,000 euros). Five other victims of the latest wave of arrests are still held. They are Sasan Aghai, Nasrin Takhayori, Saba Azarpik, Pejman Mousavi and Soliman Mohammadi.Reporters Without Borders calls for the immediate and unconditional release of all the journalists and netizens detained in Iran. Help us to achieve this demand by signing our petition. ——————13.02.2013- Recently arrested journalist freed on bailReporters Without Borders has learned that Ali Dehghan, a journalist with the daily Bahar who was arrested at his home on 30 January in a new crackdown on media personnel, was released on bail on 6 February.At least 17 journalists have been arrested since 26 January and warrants have been issued for the arrests of others. Only one other is so far known to have been released. It is Motahareh Shafie of the newspaper Arman, who was freed the day after his arrest on 27 January.Reporters Without Borders is very concerned about the conditions in which the 15 other journalists are being held in Evin prison’s Section 209, which is controlled by the intelligence ministry. They are still in solitary confinement and are being denied all their rights, including family visits and access to a lawyer.——————22.01.2013-Two journalists get provisional releaseReporters Without Borders has learned that Rahim Sarkar, the editor of the weekly Hadiss Ghazvin, was released provisionally on 11 January pending trial after being held since 25 December. And Mohammad Kimyai, one of the weekly’s reporters, was released on bail of 100 million toman (100,000 euros) on 14 January after being held for two weeks.———————–11.01.2013-Six-month jail sentence for talking to foreign mediaReporters Without Borders has learned that, Hossein Karoubi, executive director of the banned daily Etemad Meli and son of its owner, Mehdi Karoubi, was sentenced to six months in prison in July 2012 for talking to foreign media about the mistreatment of prisoners in Kahrizak prison.He was convicted on a charge of “disseminating false information designed to upset public opinion.” Normally reserved for non-political prisoners, Kahrizak was used to hold government opponents after the disputed June 2009 presidential elections and several young detainees reportedly died of their injuries after being mistreated.Etemad Meli was banned on 17 August 2009 for publishing articles about torture and rape in Iranian prisons. Three weeks earlier, on 29 July 2009, Mehdi Karoubi had released an open letter in which he said young detainees were being subjected to grave forms of mistreatment including rape.————– IranMiddle East – North Africa to go further December 20, 2013 – Updated on January 20, 2016 Press freedom violations recounted in real time ( January-December 2013)from 1st January 2013) Organisation —————–Press freedom violations recounted in real time (January-December 2012)———-Press freedom violations recounted in real time (January-December 2011)—–Press freedom violations recounted in real time (July-December 2010) March 18, 2021 Find out more Information and communication technology minister Mohammad Hasan Nami has meanwhile announced that all citizens will be assigned an email address along with their postcode. “With the assignment of an email address to every Iranian, government interactions with the people will take place electronically,” the Guardian newspaper quoted him as saying. A former PhD student in government strategy at Pyongyang University and supporter of outgoing President Mahmoud Ahmadinejad, Nami is expected to be replaced soon. News IranMiddle East – North Africa June 9, 2021 Find out more Newscenter_img 20.12.2013 – Six more arrests in continuing crackdownReporters Without Borders has been told that Alireza Darvish, a journalist working for the weekly Amrdad, was arrested at his Tehran home on 9 December by plainclothes policemen, who carried out a search. It is not yet known why he was arrested or where he is being held. RWB has also learned that Revolutionary Guards arrested five young netizens– Roya Irani, Amir Golestani, Fariborz Kardar, Massoud Ghasemkhani and Seid Massoud Seiad Talebi – in early September. Charged by the Tehran prosecutor’s office with “meeting to conspire against national security,” they are still being held in Section 2A of Tehran’s Evin prison and, according to the information obtained by RWB, are being subjected to a great of pressure to make confessions that can be used against them in a trial.—————————-23.10.2013 -Coverage of protests in far-south province censoredReporters Without Borders condemns reinforced media censorship and harassment of news providers in connection with a wave of protests involving thousands of demonstrators in several cities in the far-south province of Hormozgan since 10 October. The media have had to ignore the protests, which were triggered by a decision by President Hassan Rouhani’s government to separate part of the province off into a new administrative entity. More than 100 people, including several news providers, have been arrested in the course of the demonstrations.The demonstrators have also been denouncing the failure of the official media, especially state radio and TV, to cover the protests. The international media present in Iran have also chosen to ignore them for fear of government reprisals. ————————————17.10.2013-Two journalists released on completing jail termsReporters Without Borders has learned that Alireza Roshan, a journalist who worked for the Tehran-based Sufi website Majzooban Nor and the book review section of the newspaper Shargh, was released on 15 October on completing a one-year jail sentence.Arrested during a raid on the website’s office on 8 September 2011, Roshan was also given a four-year suspended jail sentence to follow his year in prison.Several other people who worked for Majzooban Nor – including Reza Entesari, Hamidreza Moradi, Mostafa Abdi,and Afshin Karampour – are still in prison. Four of their lawyers – Amir Islami, Farshid Yadollahi, Mostafa Daneshjo and Omid Behrouzi – were also arrested and jailed.Reporters Without Borders has also learned that Mojtaba Daneshtalab, the editor of the Daneshtalab (http://daneshtalab.ir) blog, was released on 6 October on completing a six-month jail sentence for insulting government officials and Supreme Leader Ali Khameini. He was arrested on 9 April to begin serving the sentence, which was imposed by a court in Apple in January and which also included a fine of 100,000 toman (70 euros). Help by sharing this information RSF_en ———Press freedom violations recounted in real time (June-December 2009) ————————09.10.2013-Two journalists freed, pro-Rouhani journalist arrestedReporters Without Borders welcomes the recent release of a number of prisoners of conscience, including two journalists, and other signs of a political opening since the moderate conservative Hassan Rouhani became president in August.But Reporters Without Borders continues to monitor the situation in Iran closely and to demand the immediate and unconditional release of all the other 40 or so journalists and netizens who are still serving unjust prison sentences.Several prisoners of conscience have been freed or had their sentences considerably reduced since the start of September. Most of them were arrested after Mahmoud Ahmadinejad’s disputed reelection as president in June 2009 and some were serving their last months in prison.Reporters Without Borders is particularly relieved to learn of Issa Saharkhiz’s release on 3 October. The editor of several independent newspapers including the now-closed monthly Aftab (Sun), Saharkhiz was arrested on 4 July 2009 and was sentenced two months later by a Tehran revolutionary court to three years in prison on a charge of anti-government propaganda. In August 2011, Saharkhiz was given an additional two-year jail term in connection with his journalistic activities prior to his arrest. He had serious heart problems while detained in Rajishahar prison and had spent the past 20 months in Tehran’s Shariati Hospital. According to Iranian law, he should have been freed in August.Reporters Without Borders has also learned that the journalist Masa Amrabadi was officially released on 18 September. Originally arrested on 14 June 2009 and freed on bail of 200 million toman (150,000 euros) on 22 August 2009, she was sentenced to a year in prison by a Tehran revolutionary court on 14 October 2010. Sentenced to another two years in prison on 9 May 2012, she had been on parole since late June. Her husband Masoud Bastani, a journalist who used to work for the daily Farhikhteghan, is still in Rajishahar prison.Arrested on 4 July 2009, he was tried along with many other journalists in the Stalinist-style mass trials that the government began holding in Tehran in August 2009 and was given a six-year jail sentence.Mostafa Faghihi, the pro-Rouhani editor of the Tehran-based news website Entekhab, was meanwhile arrested on 7 October after responding to a court summons.The summons was issued in connection with a complaint about comments posted on his website referring to the rapprochement between Iran and the United States. He was released on bail of 100 million toman (90,000 euros) yesterday.———————————–16.07.2013-Total of 56 years in prison for seven netizensReporters Without Borders roundly condemns the harsh sentences ranging from seven and a half to 10 years in prison that a Tehran revolutionary court passed on seven contributors to the Sufi website Majzooban Nor on 13 July on charges of anti-government propaganda, insulting the Supreme Leader and endangering national security.Hamidreza Moradi was sentenced to ten years in prison, Reza Entesari was sentenced to eight and a half years, and Mostafa Daneshjo, Farshid Yadollahi, Amir Islami, Omid Behrouzi and Afshin Karampour were each sentenced to seven and a half years.The court also banned all of them from practicing any kind of political or journalistic activity during the first five years after their release. The defendants, who have been held in Tehran’s Evin prison since September 2011, and their lawyers refused to attend the trial on the grounds that it was unfair—————-12.07.2013- Freelance journalist Fariba Pajooh arrested at her Tehran homeReporters Without Borders condemns the arrest of Fariba Pajooh, a freelance journalist who works for reformist newspapers and edits a blog (http://www.after-rain.persianblog.ir). She was arrested at her Tehran home on 9 July after a search by intelligence ministry officials and was taken to Evin prison.Pajooh was able to contact her family to say she was “all right” but did not explain the reason for her arrest. She was previously arrested on 22 August 2009 and was released pending trial on 23 December of the same year after 120 days in solitary confinement in Evin’s notorious Section 209. When finally tried, she was given a one-year suspended sentence for her journalistic activities.—————–08.07.2013-Two netizens arrested for insulting officials on FacebookReporters Without Borders condemns the arrest of two netizens, a 35-year-old woman and a 45-year-old man, by the Iranian cyber-police, the FTA, in the southern city of Semnan for insulting government officials on their Facebook page. “They confessed to their criminal actions under interrogation,” the city’s police chief, Ali Mir Ahmadi, told the Mehrnews agency. February 25, 2021 Find out more Follow the news on Iran News Receive email alerts Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists Detainees who had been let out of prison on various grounds have been told to report back to prison. They include the following journalists and netizens: Bahaman Ahamadi Amoee, Masoud Bastani, Shiva Nazar Ahari and Hossein Ronaghi Maleki. All of them have been told to return to prison by today at the latest.Most of these prisoners had been given medical leave. Maleki, a human rights activist who was arrested on 13 December 2010 and was given a 17-year jail sentence, has undergone several kidney operations and is in extremely poor health. Nonetheless, he has been ordered to return to Tehran’s Evin prison today.A court in Tabriz, the capital of the northwestern province of East Azerbaijan, sentenced Maleki to an additional five months in prison and a fine of 50,000 toman (32 euros) on 29 April on a charge of “endangering public health” for something he did while on medical leave.On 11 August 2012, Maleki participated in an initiative by civil society activists and Internet users aimed at helping the victims of an earthquake in East Azerbaijan, after the authorities blocked the circulation of any information about the disaster for several days. Ten of them were arrested a week later.—————–10.04.2013 – Two bloggers arrestedReporters Without Borders has learned of the arrests of two bloggers in the past two weeks. Mojtaba Daneshtalab, a blogger Daneshtalab, who supports President Mahmoud Ahmadinejad, was arrested yesterday to begin serving a six-month sentence on a charge of insulting regime officials and the Supreme Leader, Ayatollah Ali Khameini.Daneshtalab was originally summoned and tried by a Tehran revolutionary court on 10 May 2012, but the prosecutor objected to the outcome. It was when he was tried again in January 2013 that he given the six-month jail term and was fined 100,000 toman (70 euros).He is one several pro-Ahmadinejad journalists and bloggers who have been questioned or prosecuted at the behest of the Tehran state prosecutor for criticizing Ayatollah Khamenei’s allies or taking controversial positions as part of their support for the president. More and more conservative news providers are falling victim to the rivalry between Khamenei and Ahmadinejad factions.Reza Akvanian, a blogger based in the southwestern city of Yasoj who edits the Good Dog Years blog , was arrested on 29 March. After visiting him on 6 April, his family reported that he was in a “deplorable state” and that “his body bears the marks of blows.” It seems he has been mistreated since his arrest with the aim of extracting a confession. He was previous arrested in February 2010 and was given a six-year sentence on a charge of insulting senior government officials.——————-11.03.2013 – Paper closed, journalist arrested, another freed on bailReporters Without Borders condemns the closure of the daily Maghreb today, one day after it published an open letter to the Supreme Leader, Ayatollah Ali Khamenei, protesting against “illegal and arbitrary newspaper censors.”The closure was ordered by the Press Authorization and Surveillance Commission, an offshoot of the Ministry of Culture and Islamic Guidance.It came five days after Maghreb managing editor, Mohammad Mehdi Emami Naseri, and its political editor, Alireza Aghairad, were arrested at the newspaper by officials from the Tehran prosecutor’s officer, who released them on bail the next day pending trial.Reporters Without Borders has learned that Masoud Kurdpour, a contributor to the Mokeryan news website, was arrested on 8 March after being summoned for interrogation by the intelligence ministry in the northwestern city of Mahabad.This was one day after his brother, Mokeryan editor Khosro Kurdpour, was arrested at his home in Mahabad for still unknown reasons and was taken to a still unknown place of detention.Reporters Without Borders has also learned that Etemad journalist Ehssan Mazandarani, who was arrested at his Tehran home by intelligence ministry officials on 20 February, was released on bail yesterday pending trial.——————————-08.03.2013 – Kurdish journalist arrested, newspaper editor and netizen releasedReporters Without Borders condemns yesterday’s arrest of Kurdish journalist Khosro Kurdpour, the editor of the Mokeryan news website. His family said intelligence ministry plainclothes men with a court warrant arrested him at his home in the northwestern city of Mahabad after carrying out a search.Kurdpour is accused of “publishing reports about the situation of prisoners and human rights.”Mohammad Mehdi Emami Naseri, the editor of the daily Maghreb, was meanwhile released on bail yesterday in Tehran pending trial.Reporters Without Borders has also learned that Hanieh Sate Farshi, a netizen detained since July 2010 and sentenced to seven years in prison on 16 April 2011, was released on 24 February because she is very ill.—–28.02.2013- One journalist arrested, ten “Black Sunday” detainees freed on bailReporters Without Borders has learned that Ehssan Mazandarani, a journalist with the newspaper Etemad, was arrested at his Tehran home on 20 February by intelligence ministry officials, who searched his home and confiscated his computer, hard disks and CDs. Mazandarani was taken to Evin prison.At the same, Reporters Without Borders is relieved that 10 of the “Black Sunday” detainees have been released during the past 12 days pending trial. They are:- Fatemeh Sagharchi, a journalist with the Jamaran website, freed on 16 February- Javad Daliri, the editor of Etemad, freed on 18 February After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists Originally arrested on 20 December 2009, he was released conditionally on 11 March 2010 on bail of 500 million toman (500,000 euros). In September 2010, a Tehran revolutionary court sentenced him to two and a half years in prison and 74 lashes. An appeal court reduced the sentence to two years in prison six months later.Two other members of the Human Rights Reporters Committee are already in prison. They are Shiva Nazar Ahari, who was arrested on 8 September 2012, and Sayeed Jalali Far, who was arrested on 30 July 2011. Ahari is serving a four-year sentence while Far is serving a three-year sentence.Reporters Without Borders has also learned that Reza Ansari Rad, a journalist who worked for several reformist news outlets, was released on 15 December after being deemed to have completed a one-year sentence on a charge of anti-government propaganda.Imposed in 2010, the sentence was upheld by a Tehran appeal court in March 2012 and Rad began serving it on 4 May. The US Internet surveillance company Blue Coat has again been criticized in a report released by Citizen Lab on 9 July. The Washington Post quotes the report as saying Blue Coat devices used for Internet monitoring have been detected on government and commercial computer networks in Iran, in violation of US regulations banning the sale of such technology to authoritarian regimes.For more information, read: The Enemies of the Internet—————-04.07.2013- Arrested arbitrarily, held incommunicadoReporters Without Borders condemns freelance journalist and netizen Ahmad Asghari’s arbitrary arrest by intelligence ministry officers on 20 June when he tried to interview a political prisoner’s brother in a Tehran park.Asghari, who writes for several Tehran media, was escorted to his home, where the intelligence officers carried out a search and seized personal documents. They then took him away to an unknown place of detention. It is still not known where or why he is being held.Arbitrary arrest and illegal detention are commonplace in Iran. Khosro Kourdpour, a Kurdish journalist who edits the news website Mokeryan, and his brother, Masoud Kourdpour, who writes for the site, were finally brought before a court in the western city of Mahamabad on 26 June after being held incommunicado by the intelligence services for three and half months.After being charged with “publishing information on the situation of prisoners and human rights,” they were transferred to the city’s main prison. They were arrested on 7 and 8 March, respectively.Reporters Without Borders has also learned that Fatemeh Khardmand, a journalist who used to work for the monthly Gozaresh Sanat Chap, has received a one-year jail sentence from a Tehran revolutionary court. Arrested by plainclothes men at her Tehran home on 7 January 2012, she was released on bail of 50 million toman (45,000 euros) three weeks later.——————-27.06.2013 – Blogging cleric released, now faces internal exileReporters Without Borders has learned that Ahmad Reza Ahmadpour, a theologian and editor of the “Silent Echo” website, was released on 22 June after serving almost two years of a three-year jail sentence.Known as the “Blogging Mullah,” Ahmadpour will now have to serve the second part of his sentence, which is ten years of banishment from his home town, the religious city of Qom.Arrested on 18 July 2011, he was given the two-part sentence – three years of jail followed by ten years of internal exile – on 26 September 2011 on a charge of spreading false information about the government.Ahmadpour was previously arrested in December 2009 and was given a one-year sentence on a similar charge. While held, he sent an open letter to UN secretary-general Ban Ki-moon to draw attention to his arrest.24.06.2013-One journalist released, another sentenced to six years in prisonReporters Without Borders is relieved to learn of journalist Jila Bani Yaghoob’s announced release after the authorities deemed that she had completed the one-year jail sentence she received from a Tehran court on 22 October 2010.Bani Yaghoob had been held since 2 September 2012, when she was summoned to Tehran’s Evin prison to begin serving the sentence. She is now subject to a 30-year ban on working as a journalist, the second component of the sentence imposed in October 2010.Bani Yaghoob and her husband, fellow journalist Bahaman Ahamadi Amoee, were originally arrested together on 20 June 2009. Yaghoob was released on bail on 24 August 2009 but her husband remained in detention and was given a five-year jail sentence for articles critical of President Mahmoud Ahmadinejad’s administration.Bani Yaghoob’s “We are journalists” blog was awarded the “Reporters Without Borders Freedom of Expression” prize in 2010 in the BOBs (Best of Blogs) competition that German public broadcaster Deutsche Welle organizes in Berlin. In 2009, she won the International Women’s Media Foundation’s “Courage in Journalism Award” as well as the International Press Freedom Award from “Canadian Journalists for Freedom of Expression.”Reporters Without Borders has meanwhile learned that Foad Sadeghi, the editor of the Baztab Emrooz news website, was released provisionally on 16 June, a month after his arrest on 18 May. Ali Ghazali, the site’s publisher, who was arrested on 4 May, has also been released.Said Madani, a sociologist who had written dozens of articles for independent media, was sentenced by a Tehran court on 18 June to six years in prison followed by 10 years of internal exile in the southern city of Bandar Abass.Madani has been held since 7 January 2012, when plainclothes men arrested him at his Tehran home. He spent a year in solitary confinement in Evin prison’s notorious Section 209.——————————22.05.2013-IRAN – Crackdown on newsWebsites blocked, journalists and netizens under pressureReporters Without Borders condemns a week-old wave of censorship targeting Iranian and international websites in the run-up to the 14 June presidential election. Websites that support various presidential candidates and online services such as Google and Yahoo! have been blocked.The site blocking was indicative of the tension among the various conservative factions prior to yesterday’s announcement by the Guardian Council of the list of approved candidates. The regime began reinforcing its system of Internet filtering on 4 May and network cuts have been becoming more and more frequent since then.Four websites that support outgoing President Mahmoud Ahmadinejad’s government and provide information about his top aide and preferred candidate, Esfandiar Rahim Mashaei – Meyarnews (http://meyarnews.com/), Roshanaee (http://roshanaee.ir/), Baharana (http://www.baharna.ir/) and Bahaaronline (http://www.bahaaronline.ir/) – were closed on the orders of the Working Group for Determining Criminal Content.The Working Group also ordered the closure of two websites – Aftabnews (http://aftabnews.ir/) and Ayandenews (http://www.ayandenews.com/) – which support former reformist president and current Expediency Council chairman Akbar Hashemi Rafsanjani, another would-be candidate. The daily newspaper Bar’s website (http://www.baharnews.ir/) has also been inaccessible since yesterday.At the same time, many journalists based in both Tehran and the provinces have been summoned for questioning by the Revolutionary Guards or the intelligence ministry. Most of them support either Mashaei or Rafsanjani, the two most prominent figures whose candidacies were blocked by the Guardian Council yesterday.Journalists who support other independent candidates or government opponents were also summoned and questioned for several hours. During interrogation, they were asked to stop supporting “candidates who do not follow Supreme Leader Ali Khamenei’s line.” Other journalists – mostly former political prisoners – were summoned by the intelligence ministry and told to “choose between prison or taking a vacation until the elections are over.”Foad Sadeghi, the editor of the news Baztab Emrooz, was arrested on 18 May after being summoned by the Tehran prosecutor’s officer. Ali Ghazali, the site’s manager, was already arrested on 4 May.last_img read more

first_img News Help by sharing this information February 15, 2021 Find out more Organisation RSF_en August 1, 2012 – Updated on January 20, 2016 Local TV presenter gunned down in his home in Mosul Three jailed reporters charged with “undermining national security” December 28, 2020 Find out more News Read in Arabic / بالعربيةReporters Without Borders is appalled to learn that local TV presenter Ghazwan Anas was gunned down yesterday in his home in Mosul, in Iraq’s northern Kurdistan region. Several members of his family were seriously injured in the same shooting.“We offer our condolences to his family and friends, and urge the authorities to carry out a thorough investigation. This shocking crime must not go unpunished. Those responsible must be tried and convicted. The blood of too many journalists has been shed in Iraq. It is time to send a clear signal to the predators.”Anas, 27, had just sat down to dinner with his family after the day-long Ramadan fast when four gunmen burst into their home in the Mosul neighbourhood of Sumar and started shooting. Anas was killed on the spot. His wife was shot four times and is now in a coma. His mother was also seriously injured and his four-month-old son was left with a bullet lodged in his leg. The entire family was taken to a Mosul hospital.Anas hosted sports and entertainment programmes on Sama Mosul, a local TV station that began operating last year, but he often broached controversial subjects during his programmes. The station’s owner, Athil Al-Najafi, is also the governor of Nineveh, the province of which Mosul is the capital.The shooting was probably a politically-motivated reprisal of the kind that sends a signal to all journalists. Iraq continues to be extremely dangerous for media personnel, especially Nineveh and Saladin, the neighbouring province to the south. Journalists are constantly being attacked, especially by armed groups linked to local politicians or criminal organizations.Anas was the second journalist to be killed in Iraq this year. The first was Salahaddin TV presenter Kamiran Salaheddin, who was killed by a bomb placed under his car in Tikrit, the capital of Saladin province, on 2 April.Iraq is ranked 152nd out of 179 countries in the 2011/2012 Reporters Without Borders press freedom index. For more information, see the Iraq country file. IraqMiddle East – North Africa Receive email alerts Iraq : Wave of arrests of journalists covering protests in Iraqi Kurdistan Follow the news on Iraq IraqMiddle East – North Africa RSF’s 2020 Round-up: 50 journalists killed, two-thirds in countries “at peace” Related documents Local TV presenter gunned down in his home in Mosul – In arabicPDF – 314.75 KB News News December 16, 2020 Find out more to go furtherlast_img read more

first_img May 6, 2020 Find out more José Manuel Echandi wrote on 19 September 2007 to the UN Commissioner for Human Rights, Louise Arbour, urging her to act to speed up the release of Cuban journalist Normando Hernández González and his transfer to Costa Rica on humanitarian grounds. The request to the UN follows the refusal of the Cuban authorities to grant an exit visa to the seriously ill journalist, who has been in jail since 2003. In his letter, José Manuel Echandi points out that Cuba is a signatory to the UN protocol against torture, and could not therefore keep in jail a man whose state of health was incompatible with detention.Hernández González began a hunger strike in March this year to protest against maltreatment he has suffered in Kilo 7 prison in Camagüey, central Cuba. He was admitted to the Carlos J. Finlay in Havana on 14 September suffering from tuberculosis. The same day the Costa Rican immigration service sent an entry visa for the journalist issued on humanitarian grounds to the Costa Rican consul in Havana. Two days later the consul sent an official request for Hernández González to leave the country to the Cuban foreign minister, Felipe Pérez Roque. No reply has been received to this request.—————-18.09.07 – Support for Costa Rica’s offer of humanitarian asylum to imprisoned journalist Normando HernándezReporters Without Borders today said it supports Costa Rica’s request for imprisoned journalist Normando Hernández González to be allowed to leave Cuba for humanitarian reasons. His health has deteriorated steadily since his arrest in the “Black Spring” crackdown of March 2003. Costa Rica’s consul in Havana, José Maria Penabad, formally submitted the request to Cuban foreign minister Felipe Pérez Roque on 16 September.“Humanitarian concerns are clearly paramount as regards all prisoners of conscience, especially the 20 journalists held since March 2003 in very harsh conditions,” the press freedom organisation said. “We hail the Costa Rican government’s efforts to have Hernández moved to Costa Rica so that he can received appropriate treatment for his condition, which is now alarming.”Reporters Without Borders added: “We strongly hope the Cuban foreign ministry will accede to this request from Costa Rica, which as already issued a visa for Hernández. We also hope other governments will support this initiative and will take similar initiatives on behalf of other imprisoned journalists.”Costa Rica’s directorate of migration notified the consul on 14 September that it has issued a humanitarian visa for Hernández at the request of a parliamentarian, José Manuel Echandi, who has been trying for several months to have the seriously ill Hernández flow to Costa Rica. Two days later, Penabad formally asked the Cuban foreign minister to allow Hernández to take advantage of this offer of humanitarian asylum.The director of the Colegio de Periodistas Independientes de Camagüey, an independent news agency, Hernández was arrested on 24 March 2003 along with 26 other journalists during the last major crackdown on Cuban dissidents. Arbitrarily accused of spying and threatening state security, he was given a 25-year prison sentence.Held since 10 September 2006 in Camagüey’s Kilo 7 top-security prison and suffering from tuberculosis, Hernández went on hunger strike in March of this year in protest against mistreatment, denial of the right to visits and prison leave, poor food and other unacceptable conditions. He was transferred four days ago to Carlos J. Finlay hospital in Havana.Two other independent journalists who have been held since March 2003 were taken to hospital the same day. They are Ricardo González Alfonso, Reporters Without Borders correspondent and editor of the magazine De Cuba, who is serving a 20-year sentence, and Julio César Gálvez Rodríguez, serving a 15-year sentence. They were taken to the military hospital in Havana’s Combinado del Este prison, where they are being held. González, who has been hospitalised before, has high blood pressure. Gálvez has developed serious respiratory problems while in detention.With a total of 24 journalists currently held, Cuba is the world’s second biggest prison for the press, after China. Three of those currently in prison were arrested after Raúl Castro took over as acting president on 31 July 2006. The 20 still held since March 2003 are serving prison sentences ranging from 14 to 27 years. New press freedom predators elected to UN Human Rights Council CubaAmericas Cuba and its Decree Law 370: annihilating freedom of expression on the Internet News CubaAmericas to go further News Receive email alerts Follow the news on Cubacenter_img News September 25, 2007 – Updated on January 20, 2016 A Costa Rican deputy pleads the case of Normando Hernández González before the United Nations Organisation News RSF_en October 12, 2018 Find out more Help by sharing this information RSF and Fundamedios welcome US asylum ruling in favor of Cuban journalist Serafin Moran Santiago October 15, 2020 Find out morelast_img read more

first_imgNews UpdatesPetitions In Bombay and Karnataka HC Seek Ban On Republic TV Nitish Kashyap24 April 2020 8:53 PMShare This – xAfter SC granted protection from arrest for three weeks to Arnab Goswami, Editor-in-Chief of Republic TV in FIRs filed against him in the States of Maharashtra, Chhattisgarh, Madhya Pradesh, Rajasthan, Telangana and Jammu & Kashmir, fresh petitions have been filed before Bombay High Court and Karnataka High Court seeking a ban on both channel and the anchor from broadcasting anything….Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginAfter SC granted protection from arrest for three weeks to Arnab Goswami, Editor-in-Chief of Republic TV in FIRs filed against him in the States of Maharashtra, Chhattisgarh, Madhya Pradesh, Rajasthan, Telangana and Jammu & Kashmir, fresh petitions have been filed before Bombay High Court and Karnataka High Court seeking a ban on both channel and the anchor from broadcasting anything. The petitioners in Bombay High Court are Bhai Jagtap, a Member of Legislative Council and Suraj Thakur, State Vice President of Maharashtra Youth Congress. Whereas the petition before Karnataka High court has been filed by Mohammed Arif Jameel, a social worker and RTI activist from Bengaluru.Both petitioners seek directions to the State to register FIR against Republic TV Editor-in-Chief Arnab Goswami for falsely potraying the mob lynching of two sadhus and their driver in Palghar as a communal incident in a segment on Republic TV and making allegations against Congress President Sonia Gandhi related to the said mob lynching.Mohammed Arif points out the Supreme Court’s observations on March 31 wherein the bench comprising of Chief Justice SA Bobde and Justice L Nageshwara Rao had concluded that the migration of large number of labourers working in the cities was triggered by panic created by fake news that the lockdown would continue for more than three months. At that time, the Supreme Court had asked the media to be responsible in its coverage of the pandemic of Covid-19. In the backdrop of these observations, the petition goes on to quote the alleged derogatory statements made by Arnab on the show-“If this had happened in a state run by BJP, and, instead of Hindus, and let me be very direct about it, they were from any minority community, would Nasseeruddin Shah, Aparna Sen, Ramchandra Guha, Siddharth Varadarajan, and the award wapsi gang, would they have gone berserk today?” The petition states-” Respondent No 8 (Arnab) in utmost unethical, deplorable manner, belittling the profession of journalism in repeated attempt to paint the event of mob lynching at Palhar, Maharashtra into into an communal event demonising the common man to be at fear for his life at all times; The statements made promoting hatred are a punishable offence and an assault on our constitutional values including the right to life of an entire community.”Arnab had reportedly also said-“I would like to ask the country, would the country had remained silent if Maulvis or Christian Padres would have been targeted the way Hindu saints were? Would Italy’s Antonia Maino (Sonia Gandhi) have remained silent then?”Similarly, the petition before Bombay High Court refers to the segment aired on April 21 called “Puchta Hai Bharat” on the republic TV channel in which they “unabashedly attempt to paint the recent Palghar mob lynching incident as a political and religiously backed phenomenon.”Petitioners contend that the State Home Minister has already clarified on April 19 through twitter that there was no communal angle to the said incident and that the victims and the accused were not from different religions. In fact, two policemen who were present at the spot but failed to save the sadhus and their driver, were suspended and 101 people who were allegedly part of the mob have been arrested. The petition sites specific examples from the show to highlight the “religious overtones”-“The Respondents Nos. 3 and 4 intentionally engaged in outright lies to paint minority religions in a negative light. Repeated claims by the Respondent No. 3 such as “award wapsi gang-mombatti gang santo ke mob lynching par khamosh hai” (the award-returning, candlelight gang is silent on the mob lynching of Hindu saints), “mob lynching ko mazhab ke chashme se dekha jaata hai” (mob lynching is merely viewed through the lens of religion), and rhetoric questioning such as “kya gerua pehenna paap hai?” (is wearing saffron a sin?) “Thereafter, Arnab’s comments about Sonia Gandhi from the show have been reproduced-“Italy waali Sonia Gandhi/Antonia Maino…khush hai ki santo ko sadko pe mara gaya” (Italy’s Sonia Gandhi is happy that Hindu saints were slaughtered on the streets) aimed to cause political uproar.Finally, both the petitioners have sought a ban on Republic TV and Arnab. Petitioners before the Bombay High Court have also sought directions to the State to register an FIR against the Arnab and to begin investigations immediately.Next Storylast_img read more